Ofte stillede spørgsmål til den digitale ansøgning

Landdistriktspuljen anvender en digital ansøgningsportal samt digitale ansøgningsskemaer. Her får du svar på typiske spørgsmål relateret til den digitale ansøgningsportal samt ansøgningsskemaerne.

Såfremt du ikke finder svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte Landdistriktspuljen telefonisk eller per mail.

Som ansøger af Landdistriktspuljen er det muligt at søge om støtte til flere projekter i samme ansøgningsrunde.

Hvis du vil søge om støtte til flere projekter i samme ansøgningsrunde, er det ikke nødvendigt at oprette en ny bruger. Du kan med samme bruger oprette og indsende flere ansøgninger. Du skal klikke på ”opret ansøgning” for at begynde på en ny ansøgning.

Under ”mine ansøgninger” kan du se alle nuværende og tidligere ansøgninger, som du har indsendt til Landdistriktspuljen.

Du kan frem til ansøgningsfristen løbende ændre eller opdatere din ansøgning i ansøgningsskemaet, hvis du gør brug af funktionen "Rediger din ansøgning". Afslut med "Indsend rettelse" for at sende en ændret version af ansøgningen.

Hvis du vil ændre eller opdatere din ansøgning, skal du trykke på ”Mine ansøgninger” øverst i højre hjørne på ansøgningsportalen. Herfra skal du vælge den pågældende ansøgning og trykke på ”Rediger din ansøgning”.
Hver gang du klikker "Indsend rettelse", opretter du en ny version af din ansøgning. Du kan se alle tidligere rettelser under ansøgningen.
Efter ansøgningsfristen vil den senest indsendte version som udgangspunkt blive gennemgået.

Når din virksomhed eller forening er CVR-registreret, har den automatisk fået et CVR-P nummer.

CVR-P nummeret er 10-cifret. Du kan finde enhedens CVR-P nummer ved at søge din enhed frem via virk.dk. Søg på enhedens CVR-nummer eller navn.

I det nedenstående vises eksemplet med udgangspunkt i en søgning på Bolig- og Planstyrelsen.

  Skærmprint fra www.virk.dk - eksempel på, hvordan man finder CVR nummer

På enhedens side finder du bl.a. styrelsens CVR-nummer, og i bjælken ’P-enheder’ finder du enhedens CVR-P nummer. 

Skærmprint af opslag på www.virk.dk

Tryk på fanen P-enheder. Hvis din enhed har aktivitet på flere adresser, kan din enhed have flere P-enheder med hvert dets P-nummer. Hvis din enhed har flere P-numre, vælger du det P-nummer til ansøgningen, som er knyttet til projektet.

Skærmprint fra www.virk.dk - eksempel på, hvordan man finde CVRp-nummer

 

 

Du kan vente med at registrere din forening, til du modtager et tilsagn om støtte.

Frivillige foreninger er ikke forpligtet til at have et CVR-nummer, og det er muligt at ansøge Landdistriktspuljen om tilskud til en forening, der ikke er CVR-registreret. Det gør du ved at oplyse dit personlige CPR-nummer i forbindelse med ansøgningen i stedet for foreningens CVR-nummer. 

Hvis foreningen modtager tilsagn om tilskud fra Landdistriktspuljen, er det dog et krav, at foreningen bliver CVR-registreret og får oprettet en NemKonto for at få tilskuddet til udbetaling.

Du kan læse mere om, hvordan du CVR-registrerer din forening på Erhvervsstyrelsens hjemmeside: https://erhvervsstyrelsen.dk/frivillige-foreninger-2

Ansøgningsprocessen er afsluttet, når du har klikket på "Indsend ansøgning".

Når alle obligatoriske felter er udfyldt, kan du afslutte den digitale ansøgning ved at klikke "Indsend ansøgning". Det skal du gøre inden rundens ansøgningsfrist. Derved sender du ansøgningen og eventuelle bilag, og en kvittering for indsendelse af ansøgningen vil fremgå i internetbrowseren.

Det tilstræbes, at der gives svar på ansøgninger inden for fire måneder efter ansøgningsfristen.

Nej. Alle ansøgere skal benytte det digitale ansøgningsskema, som findes på den digitale ansøgningsportal.

Har du svært ved at bruge løsningen, er du velkommen til at kontakte Landdistriktspuljen på telefon 41 71 78 97.

Det er en god idé at påbegynde ansøgningen i god tid, så det er muligt at kontakte Landdistriktspuljen ved spørgsmål.